Artikler

Formland præsenterer nyt temaområde

arrow_backTil oversigten

15. juni 2023

Formland er en messe i konstant udvikling. På de seneste messer er der introduceret både en ny hal og et nyt temaområde, og den kommende Autumn-messe bliver ingen undtagelse, når et nyt segment får sit helt eget område, hvor der både leges med former og film.

I august 2023 vil man for første gang kunne opleve Outdoor-hallen på Formland. Her er der fokus på både udendørsmøbler og -tilbehør, og samtidig får man en sanselig oplevelse.

”Formland har både et ønske og en pligt til at udvikle sig. Derfor er det helt naturligt at udvide med et outdoor-område, der stemmer overens med de interesser og trends, vi oplever i markedet. Vi tror på, at det nye område giver en mere nuanceret messe, som vil tiltrække nye udstillere og besøgende – nationale som internationale,” fortæller Flemming Andersen, der er projektleder på Formland.


Velkommen til Outdoor

Når Formland slår dørene op i august, kan besøgende træde ind i et cirkulært outdoor-univers, hvor der er fokus på både udendørsmøbler og -tilbehør. Designteamet har leget med formaterne, og man kan forvente en oplevelse, der spiller på alle sanserne.

Designteamet og ophavspersonerne til projektet er Charlotte Hedegaard Johannesen, der er Head of Design på Formland, og Mads Arlien-Søborg, der er trendekspert og tilkoblet Formland.

Mads Arlien-Søborg har deltaget på Formland mange gange. Senest som foredragsholder, men han er ligeledes idémanden bag One-området og nu altså også Outdoor-hallen. Han fortæller, at idéen til Outdoor opstod ud fra ønsket om at tiltrække flere møbelbrands, der enten udelukkende laver udendørsmøbler, eller nogle af de brands, der har kastet sig over møbelkategorien i de seneste år.

"Lige nu er der mange brands, der satser i retningen af udendørsmøbler. Vi ser flere brands, der ikke har lavet outdoor før, som pludselig er gået den vej. Det er en ret markant trend i møbelbranchen, som vi ønsker at implementere på Formland gennem vores nordiske tema i Outdoor," siger trendeksperten og fortsætter:

"Vi har erfaret, at udstillerne på Formland godt kan lide, at der er et særligt tema eller en trend, som de kan visualisere sig selv og deres produkter i. Hvis der er et outdoor-tema, er det også nemmere at få lækre outdoor-brands på udstillerlisten – så simpelt er det.”

Outdoor-hallen skal appellere til vores sanser, som Charlotte Hedegaard Johannesen forklarer det.
Den er bygget op som et cirkulært univers, hvor projekteringer på væggene simulerer naturen. De kommer til at afspejle dansk natur med eksempelvis strand, hede, skov og hav, så det bliver en sanselig helhedsoplevelse at træde ind i universet.

keyboard_arrow_up