Artikler

Fællesskab og forretning forenet på Formland

arrow_backTil oversigten

22. august 2023

Besøgende fra 28 lande kunne på Formland Autumn 2023 opleve en messe, der af udstillerne betegnes som et afgørende samlingspunkt for branchen. Udstillerne vender nu hjem fra MCH Messecenter Herning med leads samt nye og styrkede relationer i bagagen.

Udstillerne på Formland Autumn 2023 oplevede god stemning og nysgerrighed blandt både nye og eksisterende kunder. Messen favnede og forenede atter design- og interiørbranchen og betragtes af udstillerne som et helt essentielt mødested for selv samme. Det stod atter klart på Formland Autumn 2023, der fandt sted 20.-22. august og tiltrak 8.016 besøgende.

At udstillerne fremhæver Formland som en messe, der samler branchen, glæder administrerende direktør i MCH A/S Georg Sørensen.

- Formland er en messe med en stærk historik, der er præget af både tradition og fornyelse. Det gælder både udstillere og aktiviteter. Derfor glæder det os meget, at både mangeårige og nye udstillere har fået et positivt udbytte af messen og fremhæver messens evner til at eksponere og til at skaffe både handler, kundeemner samt nye og styrkede relationer, siger Georg Sørensen og glæder sig over bekræftelsen af messemediets styrke:

- Tak til de 422 udstillere og 8.016 besøgende fagfolk for sammen at have skabt den helt særlige Formland-stemning i hallerne, hvor udstillerne igen havde gjort sig umage og skabt et helt unikt branchemødested.

Udstiller: Et samlingspunkt for branchen
Med 422 udstillere favnede Formland Autumn 2023 bredt - dels branchemæssigt, da der foruden design og interiør var plads til både livsstil, fashion, gastronomi og outdoor, dels størrelsesmæssigt, idet de besøgende på messen fandt både nye brands på vej frem og for længst veletablerede virksomheder. Blandt sidstnævnte hørte Rosendahl Design Group, der er fast inventar på Autumn-udgaven af Formland og igen havde nogle gode og på flere måder udbytterige dage.

- Fremmødet har været rigtig flot, og der har været stor interesse for vores produkter - vi har mærket en mere positiv vibe end tidligere på året, og så har vi også haft overraskende mange oversøiske besøgende, hvilket vi er rigtig glade for. Ud over de mange gode dialoger med kunder har vi også som altid nydt at møde kollegaer fra branchen - det kan virkelig også noget, og det har helt føltes som en family reunion, konstaterer CEO i Rosendahl Design Group Henrik Rosendahl, der har et tæt og mangeårigt forhold til Formland og af flere årsager sætter pris på messen:

- Min erhvervskarriere startede jo nærmest på Formland med at bygge stande, da min far stiftede firmaet i 1984, og jeg har vel været her 20-30 gange. Formland er en institution og et samlingspunkt for branchen, og messen har over årene formået at tilpasse sig forandringer og dermed klare tidens tand. Den er kommet for at blive, og den er meget, meget vigtig for os - både strategisk og forretningsmæssigt, men også emotionelt, fordi min og vores tilknytning til messen går så langt tilbage.

Prisvinder: Vanvittig meget omtale
Blandt de nye brands, som de besøgende kunne møde på messen, var blandt mange andre Color Stories, der gjorde sig ekstra bemærket ved at vinde Formland-prisen Product of the Year. Den ambitiøse virksomhed fik undervejs bekræftet vigtigheden af at være til stede på Formland og kan efterfølgende næsten ikke få armene ned.

- Det har været nogle fantastiske dage, hvor vi simpelthen bare har mødt så mange potentielle kunder, pressefolk, influencere og nysgerrige sjæle i det hele taget. Det har været enormt fint og dejligt, og vi er så glade for at have været med, for Formland er jo virkelig stedet, det sker, hvis man som os har ambitioner om at få eksponeret sit brand yderligere over for bolig- og møbelbranchen, fastslår medejer af Color Stories Sussie Frank og sætter nogle ord på betydningen af at være til stede på Formland og ikke mindst at vinde en pris:

- Product of the Year-prisen har givet vanvittig meget omtale, og vi har fået så mange skulderklap og mødt så mange positive energier. Så selv om vi er nye og små, så er vi fulde af gåpåmod, og nu glæder vi os til det helt essentielle opfølgningsarbejde, der venter os. Vi har knyttet så mange nye bånd, og det er jo også noget af det, Formland kan - at udvide netværket markant.

Børneunivers med synergieffekt
På den netop overståede udgave af Formland var der flere børnerelaterede udstillere end normalt, og disse var samlet i et område, der helt naturligt bød på en ganske særlig stemning. Blandt udstillerne i området hørte FLEXA, der med en nyere satsning på småmøbler og trælegetøj glædede sig over at være en del af messens børnemiljø.

- Vi har været omgivet af en række både nye og etablerede brands, der alle arbejder med børneuniverser, hvilket har været meget inspirerende og givet os et indblik i, hvad der rører sig. Samtidig har vi hjulpet hinanden med at pege relevante besøgende videre til naboen - og vi har fået virkelig mange gode leads med hjem, så synergieffekten har været enormt stærk, jubler Susanne Dam Christensen, der er International Sales Manager i FLEXA, og fortsætter:

- Vi er ganske vist et mere end 50 år gammelt brand, men inden for de sidste tre-fire år har vi udviklet vores børneunivers med både småmøbler og trælegetøj, og derfor er det ekstra afgørende for os at blive set. Og det bliver vi ved at være synlige på Formland - en vedholdende messeindsats er helt essentiel.

Velbesøgt aktivitetsprogram
Udstillerne var hovedattraktionen, men denne 78. udgave af Formland bød traditionen tro også på et velbesøgt aktivitetsprogram, der i alt talte 73 events - herunder en lang række oplæg og debatter på Speak Up-scenen.

Trendzonen og den nye Salon d'Amour skræddersyet til events og workshops var æstetiske trækplastre på en messe, der også trakterede med Eventkøkkenet, Danske Dekoratører, GREENHOUSE, Circular Formland Days og WHOSAIDTRASH.

Formland Autumn 2023 fandt sted i MCH Messecenter Herning 20.-22. august 2023.

Formland Autumn 2023 blev besøgt af en lang række populære influencere - mød et lille udpluk her:

Line Bergendorff, influencer, @diydanmark
- Jeg er på Formland, fordi det er megafedt at blive inspireret og møde ikke mindst de iværksættere, der er på messen. Jeg kan rigtig godt lide det personlige møde, hvor man kan se hinanden i øjnene og mærke den andens gejst og energi - og produkt for den sags skyld. Jeg tager en masse inspiration med hjem fra messen og glæder mig også over de sociale oplevelser - Formland er nemlig på samme tid kæmpestor og hyggelig.

Allan Stage, influencer, @fartilfirepiger
- Formland er stedet, hvor man finder nye tendenser, kreativitet og passion og generelt ser, hvad der sker både i forhold til farver, detaljer og materialer. Messen er i min optik epicentret af kreativitet, og samtidig er Formland stedet at være, hvis man har et brand og gerne vil ses - der er tilmed et fællesskab og en hyggelig stemning.

Katrine Fæster Agesen, influencer, @katrinefv
- Formland er et enormt spændende, kreativt og hyggeligt univers. Man får så mange indtryk og inspireres både i forhold til farver, materialer, interiør og møbler - jeg er stødt på en masse nye brands, som jeg vil dykke ned i og bruge arbejdsrelateret. Jeg er på messen både som privatperson og i kraft af min egen lille virksomhed, og jeg kommer helt sikkert igen - også fordi messen er en rigtig god mulighed for at netværke.

keyboard_arrow_up