Salon d'Amour • Hal H

Læs mere om workshops

 

Velkommen til Salon d'Amour

Af: Trendhunter Anette Eckmann / Eckmann Studio #eckmannstudiocopenhagen

Salon d'Amour i Hal H byder indenfor til et skræddersyet event- og workshopområde, som fokuserer på samvær og nærvær. I Salon d'Amour kan du, som besøgende, tilmelde dig en workshop eller holde en tiltrængt pause i de inspirerende rammer, designet og indrettet af Anette Eckmann / Eckmann Studio. Her kan du stille den lille sult og tørst, ”to stay or to go”, med en quiche, en is, små søde kager fra Elsas Kiosque og drikkevarer fra Depanneur.

Det handler om kærlighed

Et køb handler ikke kun om pris, men om den oplevelse, man får som handlende. Det et must, at du af hjertet elsker at drive din forretning og derfor gør alt for at give dine kunder en anderledes og mindeværdig købsoplevelse. Det kræver, at du kommer kunderne i møde med åbne arme, interesse, empati og forståelse. At du formidler din passion, er overbevisende og ægte interesseret. Loyaliteten til et brand bliver meget større, hvis der er kærlighed på spil i de services, der ydes.

God betjening, god service og gode oplevelser betyder alt. 

Inspirationen til Salon d'Amour er hentet i 1600-tallets Frankrig, hvor salonkulturen opstod. Her mødtes grupper af kunstneriske, litterære og politisk interesserede personer til oplæsning, musik, underholdning, diskussion, kreative sysler og samvær. Man mødtes af kærlighed til et tema, for at dygtiggøre sig, for at dyrke fællesskabet og nærværet, samt nyde en let anretning.

Salonkulturen byggede på en passion for æstetik og dannelse, værdier vi stadig bør implementere og reflektere over i dag. 

Forretningslivets øjebliksbillede

Meget tyder på, at de kommende år bliver udfordrende for detailhandelen. Det er blevet hårdere at drive forretning og at lægge langsigtede planer. Vi skal hele tiden forholde os til de 3 k’er; krise, krig og kaos! Der er ikke længere noget, der hedder ”nemme løsninger”, eller at gøre som vi ”plejer”. Det kan derfor være svært at gennemskue, hvilke varer og ydelser forbrugerene kommer til at købe.

Men ét er sikkert: Det ”produkt” der efterspørges mere end nogensinde før, er opmærksomhed, omsorg og nærvær. Forbrugernre vil høres, ses og forkæles i en tid, hvor verden føles en smule mere usikker og uoverskuelig, end den plejer.

 

Workshops

”Jeg har også haft et godt øje til La Belle Époque - perioden omkring år 1900 i Frankrig - anset som værende en guldalder domineret af skønhed, nye opfindelser, udstillinger og et hektisk teater- og caféliv. Endelig er temaet krydret med stemningen fra det ikoniske Hôtel Costes i Paris (1995), kendt for sin café, bar og terrasse med den unikke musikalske  loungeatmosfære, skabt af DJ Stéphane Pompougnac. Nummeret L´amour fra cd´en Best of Hôtel Costes har sat prikken over det berømte i”

- Anette Eckmann om konceptet bag Salon d´Amour

Workshops

Har du planlagt din butiks events, arrangementer, foredrag og kundeoplevelser året ud - eller mangler du motivation og inspiration?

Reservér plads til en af Salon d'Amours salonoplevelser. Det er gratis at deltage.

Programmet er under udvikling og kommer her på siden snarest. Hold øje, da der kun er begrænsede pladser.

keyboard_arrow_up