Foredrag & debatter på Formland Spring 2024
Glæd dig til tre dage spækket med spændende og lærerige foredrag. Programmet er fyldt med input, idéer og oplevelser, som du kan tage med hjem og gøre brug af. Vi opdaterer programmet løbende op mod messen.
Kl. 11.00 - 11.30 | Køb rigtigt ind til sæsonen spring/summer 24 keyboard_arrow_down
Med pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen klædes du godt på til at vælge de rigtige produkter i de rigtige farver. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Mette Lykkegaard From, trendredaktør, pej gruppen
Kl. 13.00 – 13.30 | Blomster- & plantetrends 2024 keyboard_arrow_down
Trendeksperter og plantefolk har slået kræfterne sammen og står bag en årlig trendrapport med fokus på alt det grønne. Deltag i dette foredrag og få et overblik over de fire største trends i 2024 inden for blomster, planter, krukker, vaser, dekorationer, buketter mv. samt et sneak peek på julens trendtema.
Mette Lykkegaard From, trendredaktør, pej gruppen
Kl. 14.00 – 14.30 | Nøgletrends og forbrugeradfærd keyboard_arrow_down
Få essentiel indsigt i fremtidens forbrug med trendforsker Louise Byg Kongsholm. Dette foredrag integrerer flere perspektiver for at klæde dig på med nøgletrends, og foredraget afdækker forbrugeradfærd, motivation og købelyst, så du forstår, hvad der driver forbrugeren. Du bliver guidet gennem forandringernes kaos og lærer, hvordan disse indsigter kan omsættes til både strategiske og taktiske fordele.
Louise Byg Kongsholm, trendforsker og ejer af pej gruppen
Kl. 14.00 – 14.30 | Retail and fun keyboard_arrow_down
During harsh times marked by recession, inflation, war and overall challenges, we need retail experiences that bring smiles. Rather than focusing on AI, we will explore retail trends for 2024 that make shopping more enjoyable. Consider how Louis Vuitton collaborates with Lego to add a playful twist to handbags. Or take the concept of 'wackaging' – fun packaging designed to delight. Let's make shopping fun again.
Stefan Nilsson, trendforsker og foredragsholder
Kl. 10.00 – 10.30 | Køb rigtigt ind til sæsonen spring/summer 24 keyboard_arrow_down
Med pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen klædes du godt på til at vælge de rigtige produkter i de rigtige farver. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Mette Lykkegaard From, trendredaktør, pej gruppen
Kl. 11.00 – 11.30 | Sådan bruger du smartest AI -værktøjer i marketingafdelingen keyboard_arrow_down
Du er allerede i gang med at undersøge diverse AI-værktøjer, og du har derfor sikkert også opdaget, at mulighederne er uendelige, og at (op)læringskurven er stejl. Kom og hør, hvordan du tager den enkleste vej til at få gavn af de fremragende AI-værktøjer, der kan klare de mindre spændende marketingopgaver, så du kan koncentrere dig om dem, du er mest motiveret for at løse. Oplægget handler om AI-værktøjer, der kan hjælpe dig med indhold til e-mail, website og sociale medier, samt hvad der fremover bliver den vigtigste tendens på sociale medier.
Anita Dalsgaard, specialist og rådgiver i digital strategi og markedsføring
Kl. 13.00 – 13.30 | Hospitality and sustainability keyboard_arrow_down
Everyone is talking about sustainability. In this presentation, we will explore the latest and most exciting innovations. We will examine how restaurants are managing waste, designers are experimenting with new materials and much more. Imagine a kitchen counter made from the oyster shells you enjoyed last week. Or consider how the fashion brand Loewe is inviting you to play with food.
Stefan Nilsson, trendforsker og foredragsholder
Kl. 14.00 – 14.30 | Stærke brands i et ekstremt omskifteligt marked keyboard_arrow_down
Brancher og markeder er under forandring. Kategorier og indtjeningskilder, der indtil nu har skabt sikker indtjening, forsvinder og erstattes af nye. Dine kunders verden har ændret sig med nye medier, nye måder at handle på og nye produkter. Alt dette skaber en ny adfærd, nye holdninger og nye behov, som gør nogle virksomheder irrelevante og åbner for nye forretningsmodeller og koncepter. Mange har behov for at genopfinde sig selv, men hvordan gør man det i en verden, som ikke er den samme i morgen som i dag? Ifølge Christie Nielsen fra Brandhouse, som står bag Danmarks største kundeanalyse, kræver et stærkt brand stærkt fokus – og fokus skaber værdi.
Christie Nielsen, research manager / head of consumer insights, Brandhouse
Kl. 15.00 – 15.30 | Longevity lifestyles keyboard_arrow_down
Begrebet longevity kommer fra den moderne lægevidenskab og handler om, hvordan vi kan leve længere og bedre. Ikke underligt at det er noget, der i den grad appellerer til mennesker – ja, faktisk så meget, at det på kort tid er blevet et globalt sundhedsfænomen. Set fra et livsstilsperspektiv er longevity voldsomt interessant, da det bygger ovenpå en allerede eksisterende sundhedsbølge, der handler om kost, motion og sind. Men longevity kan også læses ind i en bredere tendens i tiden, som handler om ’lang levetid’ og det at tænke over, hvordan vi forlænger tings levetid både som forbruger og producent.
Mads Arlien-Søborg, trendforsker og foredragsholder
Kl. 10.00 – 10.30 | Køb rigtigt ind til sæsonen spring/summer 24 keyboard_arrow_down
Med pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen klædes du godt på til at vælge de rigtige produkter i de rigtige farver. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Mette Lykkegaard From, trendredaktør, pej gruppen
Kl. 11.00 – 11.30 | Longevity lifestyles keyboard_arrow_down
Begrebet longevity kommer fra den moderne lægevidenskab og handler om, hvordan vi kan leve længere og bedre. Ikke underligt at det er noget, der i den grad appellerer til mennesker – ja, faktisk så meget, at det på kort tid er blevet et globalt sundhedsfænomen. Set fra et livsstilsperspektiv er longevity voldsomt interessant, da det bygger ovenpå en allerede eksisterende sundhedsbølge, der handler om kost, motion og sind. Men longevity kan også læses ind i en bredere tendens i tiden, som handler om ’lang levetid’ og det at tænke over, hvordan vi forlænger tings levetid både som forbruger og producent.
Mads Arlien-Søborg, trendforsker og foredragsholder
Kl. 13.00 – 13.30 | Nøgletrends og forbrugeradfærd keyboard_arrow_down
Få essentiel indsigt i fremtidens forbrug med trendforsker Louise Byg Kongsholm. Dette foredrag integrerer flere perspektiver for at klæde dig på med nøgletrends, og foredraget afdækker forbrugeradfærd, motivation og købelyst, så du forstår, hvad der driver forbrugeren. Du bliver guidet gennem forandringernes kaos og lærer, hvordan disse indsigter kan omsættes til både strategiske og taktiske fordele.
Louise Byg Kongsholm, trendforsker og ejer af pej gruppen
Kl. 14.00 – 14.30 | Stærke brands i et ekstremt omskifteligt marked keyboard_arrow_down
Brancher og markeder er under forandring. Kategorier og indtjeningskilder, der indtil nu har skabt sikker indtjening, forsvinder og erstattes af nye. Dine kunders verden har ændret sig med nye medier, nye måder at handle på og nye produkter. Alt dette skaber en ny adfærd, nye holdninger og nye behov, som gør nogle virksomheder irrelevante og åbner for nye forretningsmodeller og koncepter. Mange har behov for at genopfinde sig selv, men hvordan gør man det i en verden, som ikke er den samme i morgen som i dag? Ifølge Christie Nielsen fra Brandhouse, som står bag Danmarks største kundeanalyse, kræver et stærkt brand stærkt fokus – og fokus skaber værdi.
Christie Nielsen, research manager / head of consumer insights, Brandhouse
Kl. 15.00 – 15.30 | Sådan bruger du smartest AI -værktøjer i marketingafdelingen keyboard_arrow_down
Du er allerede i gang med at undersøge diverse AI-værktøjer, og du har derfor sikkert også opdaget, at mulighederne er uendelige, og at (op)læringskurven er stejl. Kom og hør, hvordan du tager den enkleste vej til at få gavn af de fremragende AI-værktøjer, der kan klare de mindre spændende marketingopgaver, så du kan koncentrere dig om dem, du er mest motiveret for at løse. Oplægget handler om AI-værktøjer, der kan hjælpe dig med indhold til e-mail, website og sociale medier, samt hvad der fremover bliver den vigtigste tendens på sociale medier.
Stefan Nilsson, trendforsker og foredragsholder