Henter indhold
HAL K - GREENHOUSE Kl. 11.30 - 12.00
Blomsterdemo: Retrosammensætning
Tilbage i februar åbnede Alberte sin egen blomsterbutik i Latinerkvarteret i Aarhus C, hvor hun i dag betjener strøgkunder og leverer til blandt andet bryllupper, firmaer og fester.
Alberte udfordrer sig selv med nye teknikker. Hun konkurrerer i moderne blomsterkunst og er at finde blandt finalisterne, når Danmarks bedste skal kåres til august.
På Formland vil Alberte demonstrere sit flotte håndværk ved at kreere sammensætninger fra fortiden.
Alberte Hammer, Ejer af Alberte Hammer
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 11.00 - 11.30
Forstå spillebanen for dette årti og vind fremtiden
Lær at navigere og træffe gode beslutninger med trends og kom over på den rigtige side af fremtiden. Ressourcerne bliver knappe nu – tid, energi, materialer osv. Folk orker ikke mere sjusk og spild, og vi bruger generelt alt for meget energi. Fremtiden er heldigvis nem. Og den er klar til dig.
Anne Skare Nielsen, Futurist og medejer af Universal Futurist
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 12.00 - 12.30
Køb rigtigt ind til sæsonen- AW 22/23
Med pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen klædes du godt på til at vælge de rigtige produkter i de rigtige farver. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Mette Lykkegaard From, Trendredaktør hos pej gruppen
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 13.00 - 13.30
More or less? Maximalism or minimlism? Where are we at the trend barometer? (Engelsk)
Minimalism has been the overriding trend in recent years. With corona and war in Europe, the home has become our safe and secure framework, but after two years of Zoom meetings and Netflix series, maximalism feels like a fresh and liberating style. More colour, more texture, more lighting, more unique objects and creative solutions. We want it all – past, present, future – and preferably at the same time and place. We also call it ‘Newstalgia’ – nostalgia and energy in wonderful union and more than ever before.
Niki Brantmark - Interiør blogger og forfatter, Stefan Nilsson - Trendekspert, Mads Arlien-Søborg- Trendekspert
HAL K - GREENHOUSE Kl. 13.30 - 14.00
Blomsterdemo: Bonsai
Kristine er udlært blomsterdekoratør i 2000 og har siden 2019 drevet KL Art Blomster & Design i Ejby.
Kirstine sætter en ære i at bruge det enkelte objekt fuldt ud, hvilket hun blandt andet opnår ved at være bevist om det enkelte materiales kunnen.
Kirstine er indehaver af to danmarksmesterskaber, to nordiske mesterskaber og har repræsenteret Danmark ved verdensmesterskaberne to gange.
Vær med, når Kirstine gæster Formland og går på scenen for at udøve kundskaben bonsai.
Kristine L. Gudiksen, Ejer af KL Art Blomster & Design
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 14.00 - 14.30
Efter den industrielle revolution kommer den spirituelle
Du er ikke sensitiv, du er sansestærk. Stress er ikke svaghed, men et budskab om, hvor din grænse går. Kom og hør, hvorfor det bedste, du kan være lige nu, er et frustreret eller forvirret sårbart skvat.
Anne Skare Nielsen, Futurist og medejer af Universal Futurist
Hal K - GREENHOUSE Kl. 14.30 - 15.30
Økologiske prydplanter – Hvorfor og hvordan?
Hvad er økologiske prydplanter? Og hvorfor er det en fordel? I 2021 startede BIOSUND en produktion af Økologiske grønne planter op i samarbejde med GASA GROUP. Men hvad betyder det at prydplanter er økologiske, og hvordan dyrkes de?
Dette samt meget mere giver Rasmus et overblik over.
Rasmus Moth, Ejer af BIOSUND
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 15.00 - 15.30
De grønne forbrugere
Enten er du den ’bæredygtige type’, eller også er du ikke. Ej vel! -Sådan hænger det ikke sammen. To ud af tre danskere har faktisk en grøn adfærd, men på forskellige måder, i forskellig grad og med forskellig motivation. Derfor skal vi også tilgå dem forskelligt, hvis vi ønsker at skubbe dem til at tage (endnu) bedre og mere bæredygtige valg.
I forbrugerstudiet ‘De Grønne Forbrugere‘ har Dentsu spurgt 3.000 danskere om deres holdning til miljømæssig bæredygtighed og forbrugsvaner. På baggrund af analysen er der identificeret fire grønne målgrupper: ’De Snusfornuftige’, ’De Blæredygtige’, ’De Bekymrede’ og ’De Aktivistiske’. Du får konkrete anbefalinger til, hvordan du kan udvikle produkter og kommunikation til dem. Oplægget er en god blanding af indsigter, inspirerende cases og konkrete anbefalinger.
Julie Daugaard, Executive growth & strategy director, dentsu Danmark
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 16.00 - 16.30
Kunder er også mennesker
Kunder er kunder 1% af tiden og mennesker 100% af tiden. De er ikke et Dankort med arme og ben – de er sådan nogle rigtige mennesker af kød og blod med følelser. Der er intet køb, der ikke foretages med følelser, hvilket er helt naturligt, når følelser er det, der betyder allermest for vores personlighed og de resultater, vi opnår. Hør mere om, hvor stor betydning din personlighed har, og hvorfor den betyder så meget for din succes og kundeoplevelsen.
Torben Lorentsen, Foredragsholder, Underviser og Mentor
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 11.00 - 11.30
Køb rigtigt ind til sæsonen - AW 22/23
Med pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen klædes du godt på til at vælge de rigtige produkter i de rigtige farver. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Mette Lykkegaard From, Trendredaktør hos pej gruppen
HAL K - GREENHOUSE Kl. 11.30 - 12.00
Blomsterdemo: Moderne Minimalisme
Med sine kun 16 år i branchen har Dan har været vidt omkring. For øjeblikket er han tilknyttet Blomsterdekoratør-uddannelsen på Aarhus Business College, hvor han er en ud af fire lærer, der uddanner nye blomsterdekoratører. Ud over dette driver han et blomsterværksted ved navn Fuldt Flor i Skanderborg. Sideløbende er han i gang med at uddanne sig som blomsterdekoratør-dommer, han afholder kurser for professionelle, laver blomsterdemonstrationer både nationalt og internationalt, og så er han ambassadør for det Hollandske firma: "Floral Fundamentals", som viser de smukke afskårede blomster frem som de hollandske gartnerier producerer.
Vær med, når Dan inspirerer med sin naturlige og frie stil og viser, hvordan du laver minimalistiske opsætninger.
Dan Xavier, Ejer af Fuldt Flor
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 12.00 - 12.30
Blomster- og plantetrends 2023
Trendeksperter og plantefolk har slået kræfterne sammen og står bag en årlig trendrapport med fokus på alt det grønne. Deltag i dette foredrag og få et overblik over de fire største trends i 2022 inden for blomster, planter, krukker, vaser, dekorationer, buketter mv. samt et sneak peek på julens trendtema.
Mette Lykkegaard From, Trendredaktør hos pej gruppen
Hal K - GREENHOUSE Kl. 13.30 - 14.00
Sådan skaber du merværdi i forretningen
Hvordan oversættes livsstile hos forbrugeren til kommercielle løsninger og sælges videre til nogle af de største retailkæder i Europa og Norden? Hør Marianne Kold Eggertsen, som er ansvarlig for kategorien Added Value hos GASA GROUP, fortælle hvordan hun får dekoartikler til at passe ind i fremtidens livsstile.
Marianne Kold Eggertsen, Category Manager – DecoDirect ved GASA GROUP
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 13.00 - 13.30
New consumerism (Engelsk)
Buy less, buy better and make it last. Everyone wants that but what is really happening? Aren't people still buying ‘cost efficient’ stuff? In this presentation, we go through the latest retail trends and consumer behavior and look at the future. Should you launch a store on TikTok?
Stefan Nillsson, Trendekspert og fordragsholde
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 14.00 - 14.30
Hello new, old world
Ovenpå nogle hårde år med corona vender vi ’tilbage’ til mere normale tilstande. Men hvad er ’normal’ tilstand egentlig? Vi vil i højere grad opleve det som en ny normalitet (a new normal), og vi vil derfor i de kommende år opleve flere forskellige parallelle strømninger.
Vi skal lære at navigere i den ny normalitet, og mange virksomheder står overfor nye valg.
Mads Arlien-Søborg, trendforsker og livsstilsekspert
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 11.00 - 11.30
Køb rigtigt ind til sæsonen - AW 22/23
Med pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen klædes du godt på til at vælge de rigtige produkter i de rigtige farver. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Mette Lykkegaard From, Trendredaktør hos pej gruppen
Hal K - GREENHOUSE Kl. 11.30 - 12.00
Fra frø til kommerciel værdi
Få indblik i planternes livsfaser, når Lars fra GASA GROUP’s Young Plants afdeling fortæller om hvilken historie og proces, der ligger i tilblivelsen af planter, hvordan et bæredygtigt fokus giver mening, og hvordan det samlet bidrager til plantens kommercielle værdi. Young Plants er specialister i værdikæden fra småplanter/frø til forbruger i samarbejde med forædlere og gartnere.
Lars Rose-Hansen, Commercial Manager Young Plants, GASA GROUP
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 12.00 - 12.30
Mission: Possible
Vi er en nation af tilbudsjægere, og det der med at holde på kunderne er måske nok det sværeste kunst i detailhandlen. Men det er faktisk muligt at gøre- endda med simple tiltag, mens du satdig drifter og holder gang i din butik.
Susanne Løgstrup Amdisen, Ejer af MindYourBusiness
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 13.00 - 13.30
Hybridshopperen er her - er du klar?
Forbrugeren har som en kamæleon været i stand til at tilpasse sig store forandringer – uden de helt store udfordringer. Kreativitet kombineret med effektivitet og nemhed har gjort, at forbruget samlet set ikke har lidt nogen nød de seneste år, men blot har ændret karakter og format.
Der skelnes ikke længere mellem online og offline. Det er en samlet oplevelse – og forbrugerne forventer, at kanalerne er forbundet. Indkøb skal være hurtigt og effektivt noget af tiden, involverende og oplevelsesrig andre gange – og altid nemt og intuitivt.
Louise Byg Kongsholm, Trendforsker og Ejer af pej gruppen
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 11.00 - 11.30
Køb rigtigt ind til sæsonen-AW 22/23
Med pej gruppens kommercielle trends og farver til sæsonen klædes du godt på til at vælge de rigtige produkter i de rigtige farver. Foredraget indeholder blandt andet moodboards, farvekombinationer og konkrete anbefalinger til design og indkøb.
Mette Lykkegaard From, Trendredaktør hos pej gruppen
HAL K - GREENHOUSE Kl. 11.30 - 12.00
Blomsterdemo: Dansk vildhave
Camilla er tidligere Københavnsk mester i moderne blomsterkunst og har sin egen design- og blomsterbutik i Odense - Lille Frøken Flora Moderne Blomsterdesign. Hun er en dygtig trend skaber og elsker at nytænke.
Vær med og bliv inspireret, når Camilla viser, hvordan du bringer dansk vildhave med indenfor.
Camilla Christjansen, Ejer af Lille Frøken Flora
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 12.00 - 12.30
Blomster- & plantetrends 2023
Trendeksperter og plantefolk har slået kræfterne sammen og står bag en årlig trendrapport med fokus på alt det grønne. Deltag i dette foredrag og få et overblik over de fire største trends i 2022 inden for blomster, planter, krukker, vaser, dekorationer, buketter mv. samt et sneak peek på julens trendtema.
Mette Lykkegaard From, Trendredaktør hos pej gruppen
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 13.00 - 13.30
Kunder er også mennesker
Kunder er kunder 1 % af tiden og mennesker 100 % af tiden. De er ikke et Dankort med arme og ben – de er sådan nogle rigtige mennesker af kød og blod med følelser. Der er intet køb, der ikke foretages med følelser, hvilket er helt naturligt, når følelser er det, der betyder allermest for vores personlighed og de resultater, vi opnår. Hør mere om, hvor stor betydning din personlighed har, og hvorfor den betyder så meget for din succes og kundeoplevelsen.
Torben Lorentsen, Foredragsholder, Underviser og Mentor
Hal K - GREENHOUSE Kl. 13.30 - 14.00
Fremtidens planteforbrugere – Sådan ser de ud!
De seneste år har skabt store forandringer i de danske forbrugsvaner, og derfor er der også behov for at være mere opmærksomme på forbrugerens fremtidige behov i forhold til planter. Lyt med når Pernille Kirstine Møller dykker ned i den fremtidige planteforbruger.
Foredraget tager udgangspunkt i det nyudviklede vidensmateriale GASA GROUP Lifestyle, som gør dig klogere på vigtige fokuspunkter, når vi kommunikerer og sælger planter:
Pernille Kirstine Møller, Business Development ved GASA GROUP
HAL L - SPEAK UP SCENEN Kl. 15.00 - 15.30
Konceptudvikling & kundepsykologi
Strategi og konceptudvikling med et kundepsykologisk perspektiv stikker dybere end en lækker butik, hyppig aktivitet på de sociale medier og en velintegreret webshop. Med udegangspunk i forskning går vi i dette fordrag i dybden med strategi- og konceptudvikling, og løfter sløret for, hvordan hvert eneste valg også har et fravalg.
Stine Grubbe, konceptudvikler & visual merchandising ekspert