Artikler
Dynamisk duo bag SCHERNING københavn
arrow_backTil oversigten13. august 2024 | SCHERNING københavn
I 2024 er det 20 år siden, at Mette Scherning sendte sine første design på gaden og viste at man som anerkendt designer også godt kunne være kommerciel.
- Jeg ser op til rollemodeller som Nanna Ditzel, der var foregangskvinde i sit valg om at udvikle kvalitet og design til priser, som er til at betale, siger Mette Scherning, som er uddannet fra Kunsthåndværkerskolen i Kolding med en overbygning fra Danmarks Designskole.
Mette Scherning konstaterer, at der i dag er mange om buddet i smykkebranchen, men at hun alligevel føler, at hun har skabt sin egen niche.
- SCHERNING har tre linjer. Vi har smykker med porcelæn, med emalje og smykker i børstet guld og sølv. I hver linje har vi både klassiske design i tidløs stil og contemporary items. Målgruppemæssigt henvender SCHERNING sig både til unge og modne forbrugere forklarer Stine Dalgas, der er co-partner og CEO i designvirksomheden. Hun har en bred baggrund inden for blandt andet medier, kommunikation og forretningsudvikling og kom til SCHERNING københavn ApS i 2023.
Læs artiklen i sin fulde længde i magasinet NU, som du finder på FORMLAND.